満員御礼!たくさんのご来場ありがとうございました。
満員御礼!たくさんのご来場ありがとうございました。
以下のような課題をお持ちのマーケティング部門・新規事業担当部門の方
10年ほど前まで、Web体験はWebブラウザでの体験を前提としていました。そのため、パソコン用の見せ方としてテーマがあり、そのUIに必要なCMSの機能がありました。Webブラウザで発信するコンテンツを管理するツール = CMSでした。
しかし現在、世の中にはWebだけでなく、スマホやスマートウォッチ、音声アシスタント端末、IoTなど、あらゆるものを通じてコンテンツに接触できる機会が増えました。
こうしたデジタル体験の普及によって、CMSとして認知されていたDrupalの役割は「コンテンツ管理システム」から「データマネジメントシステム」に変わりました。あらゆるデバイスからデジタル体験ができるようになった現代だからこそ、Drupalはあらゆるチャネルで体験の起点であり、ハブとなることが求められています。
ウェブサイトの40サイトに1サイトの割合で導入されているDrupalは、ホワイトハウス、NASA、Nikeなどの政府機関や大企業で活用されており、世界中で新しいデジタル体験を提供しています。
今回のイベントでは、国内のDrupal先進事例を「Drupal Decoupled Design Pattern」として、様々なAPIデータ活用事例をご紹介するべく、政府関係者、大手企業様にご講演いただきます。
また海外からは、世界的なDrupal関連ソリューション企業 Acquia Inc. を招き講演を予定しています。
時代のニーズに応じて、柔軟にその役割を広げてきたDrupalの最新事例に触れることは、世界でも類を見ないWebの最新事例を知ることと同じ意味になります。ぜひ奮ってご参加ください。みなさまのご参加をお待ちしております。
10 years ago, the term "Web experience" referred to one’s time spent browsing the internet on a computer. Which is why CMS had themes and management tools to help customize how content would look on a browser. As the internet began to mature, more and more functions to help evolve the user experience were being developed.
However in modern day life, consumers are being spoiled for choice when it comes to interacting with the internet. The “Web experience” has grown to become a “Digital Experience” that includes the various smartphones, smart wearables and even devices that house AI that can act as our digital assistants that can interact with the consumer through voice control and many more.
With the evolution of the “Digital Experience” has evoked a change in what a CMS can and must be able to accommodate. As such, Drupal’s role as a “Content Management System” is shifting towards that of a “Data Management System”. Drupal should become not only a platform for content creation but also a hub/gateway in which users are able to experience what the internet has to offer.
Currently 1 in every 40 website is based on Drupal, from the White House, NASA, Nike and many more providing consumers with an ever evolving web experience.
This time we would like to introduce the latest domestic Drupal case study “Drupal Decoupled Design Pattern” and also about how Drupal is utilized internationally at an enterprise level.
We will also have some of our friends from the international Drupal community showcase how Drupal is utilized in their region. We believe that you will be able to have fun exchanging ideas and learning about the newest and most advanced implementations of Drupal from all over the globe.
We are looking forward to seeing you at the event.
決定次第随時、更新していきます(順不同)
石井 芳明(経済産業省 経済産業政策局 新規産業室 新規事業調整官)
田中 寿一(NTTコミュニケーションズ 経営企画部 統合CP開発タスクフォース主査)
関谷 和愛(グーグル合同会社 Google Cloud Google Cloud Platform Head of Edge Sales Engineering Japan)
Simon Mok(Lead Consultant, Appnovation)
Murray Woodman(Co-Founder, Morpht)
Colin Watson(Digital Producer, Morpht)
紀野 恵(ANNAI Inc 代表取締役)
ScottScott Massey(CEO, Astrocolossal Consulting)
時間 | 項目 | 内容 |
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14:30 | OPEN | 受付開始。受付にて、申し込み完了のメールかQRコードをご提示ください |
15:00 | START | 本日のイベントのご挨拶&セッション。Webをビジネスに活用する有名団体・企業の皆さんにお集まり頂きました、お楽しみに! |
18:00 | 懇親会 | 同じ会場にて有志の方と一緒に懇親会を行います(ドリンクと軽食あり)。参加希望の方は、実費1,000円ご用意ください。 |
19:30 | 終了 | お疲れさまでした! |